
Πολιτιστικό πρόγραμμα του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης "Δόμνα Βισβίζη", Σχολικό Έτος:2010-2011 Δημιουργός Ιστολογίου- Υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού: Ζήκα Βάγια,Φιλόλογος, Επιμορφώτρια ΤΠΕ-Ε, M. Phil. Κλασικών Σπουδών
Πολιτιστικό πρόγραμμα του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης "Δόμνα Βισβίζη", Σχολικό Έτος:2010-2011 Δημιουργός Ιστολογίου- Υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού: Ζήκα Βάγια,Φιλόλογος, Επιμορφώτρια ΤΠΕ-Ε, M. Phil. Κλασικών Σπουδών
Αγαπημένο θέμα του Ντε Κίρικο, προφανώς... Για ποιο λόγο άραγε; Είναι να αναρωτιέται κανείς...Μήπως μπορεί κάποιος να κάνει μια μικρή έρευνα για τα θέματα που προτιμά ο Ντε Κίρικο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΈμενα παντός μου θυμίζει τα αγάλματα του Κυκλαδικού πολιτισμού ως προς τα πρόσωπα. Επίσης και τα αγάλματα των κατοίκων του νησιού του Πάσχα
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ντε Κίρικο ασχολήθηκε περισσότερο, ίσως και εξολοκλήρου, με τη μεταφυσική ζωγραφική. Ο στόχος του ήταν να ωθεί το νου του παρατηρητή για να προσπαθεί να λύσει τους γρίφους των πινάκων του, δηλαδή αυτό που περιγράφει το έργο. Για να το κάνει αυτό περισσότερο δύσκολο, πολύ συχνά δεν βάπτιζε τα έργα του !
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρατηρούμε ότι σε όλους σχεδόν τους πίνακές του χρησιμοποιεί μουντά χρώματα μάλλον το κάνει για να φανεί περισσότερο η θλίψη αυτών των δύο ανθρώπων.Επίσης βλέπουμε ότι τα μάτια είναι και εδώ ίδια με τους προηγούμενους πίνακες και ο Έκτωρας και η Ανδρομάχη φαίνονται σαν κούκλες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒαγγέλη, μας ταξίδεψες στα αινιγματικά λιβάδια της μοντέρνας τέχνης... Παραθέτω από την ελληνική Βικιπαίδεια για τα ανδρείκελα του Ντε Κίρικο: "Ο ντε Κίρικο ανέπτυξε αυτό το στοιχείο απρόσωπου και άφωνου ανθρώπινου υποκατάστατου, το οποίο εξελίχθηκε σε alter ego του ζωγράφου". Εκκρεμεί να βρούμε τη σύνδεση με την Οζάκα της Ιαπωνίας... Κάτι έχω υπόψη... Εσείς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι φυσικά...οφείλω να σας παραπέμψω στο ΜΟΜΑ, στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, για περισσότερους πίνακες του Ντε Κίρικο. Μπείτε από τους Χρήσιμους Συνδέσμους στα δεξιά και αρχίστε την εξερεύνηση από Explore...O κόσμος του Ντε Κίρικο σας περιμένει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως είπα και στην πρώτη εικόνα με το σιδερένιο άγαλμα αν και η άποψη μου είναι κάπως ακραία μπορεί να θέλει να δείξει την θυσία του Έκτορα στην μάχη καθώς το πεπρομένο του είναι να πεθάνει από τον Αχιλλέα. Έτσι και οι Ιάπωνες στον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο είχαν τους καμικάζι οι οποίοι θυσιάζονταν για την πατρίδα αφού ήξεραν πως δεν υπήρχε επιστροφή.
ΑπάντησηΔιαγραφήTo σχόλιό σου, Ευτυχία, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον! Αυτό που ζητάω όμως είναι να γίνει μια μικρή έρευνα που να "αποδεικνύει" κατά κάποιο τρόπο τη σχέση μεταξύ έργων του Ντε Κίρικο και της Οζάκα...Είναι δυνατόν να βρεθεί κάτι τέτοιο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώργο, οι συσχετισμοί που κάνεις είναι ιδιαιτέρως εύστοχοι. Η "αφαίρεση" είναι χαρακτηριστικό τόσο των κυκλαδικών ειδωλίων όσο και των δημιουργιών του Ντε Κίρικο. Όσο νά' ναι, ο Ντε Κίρικο έχει και μια θητεία στο νεοκλασικισμό...
ΑπάντησηΔιαγραφή