
Ο Πηλέας κατέκτησε τη Θέτιδα μετά από συμβουλή του κένταυρου Χείρωνα: εκείνος του δίδαξε την περίφημη Χειρώνιο ή Μαιάνδριο λαβή με την οποία η Θέτιδα ήταν αδύνατο να του ξεφύγει.
Αττική Ερυθρόμορφη κύλικα
Αρχαϊκής περιόδου
Antikenmuseen, Berlin, Germany
Πειθήνος
500 π. Χ.
Μήπως θυμάται κανείς τι ακριβώς έγινε; Και γιατί εμφανίζονται στην κύλικα ένα λιοντάρι και ένα φίδι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣίγουρα θυμάμαι πως η Θέτιδα, ολόκληρη θεά, δεν ήθελε να πάρει τον Πηλέα, ενα απλο θνητό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι επειδή ακριβώς η Θέτιδα δεν τον ήθελε, για να τον αποφύγει άλλαζε συνεχώς μορφές. Γι'αυτο λοιπόν, ο Πηλέας την κρατάει σφιχτά για να μην του φύγει στην συγκεκριμένη εικόνα.
Για το λιοντάρι και το φίδι δεν είμαι σίγουρος, αλλά πιστεύω πως κάτι έχουν να κάνουν με τους Θεούς...
Συμπληρώνοντας το προηγούμενο μου σχόλιο, ο λόγος που η Θέτιδα δεχόταν τις πιέσεις απο τον Δία για να παντρευτεί τον Πηλέα, ειναι πώς η Θέμις της έδωσε τον χρησμό οτι θα φέρει στον κόσμο ένα γιο ισχυρότερο απο τον Δία. Αυτός ήταν ο εν μέρει αθάνατος Αχιλλέας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο λιοντάρι και το φίδι απεικονίζουν κάποιες από τις μορφές που έπερνε η Θέτις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί η λαβή ονομάζεται πέρα από Χειρώνιος και Μαιάνδριος; Γνωρίζετε κάτι για αυτό; Υπάρχει πιθανότητα την ίδια λαβή να τη χρησιμοποίησαν και άλλοι στην Ελληνική μυθολογία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή είναι η χειρολαβή των θεομάχων, δηλαδή των θνητών που πολεμάνε θεούς. Την "μαιάνδριο λαβή", όπως δικαίως πλέον θα πρέπει να την αποκαλούμε, τη χρησιμοποιεί κατ’ επανάληψη ο κατ’ εξοχήν θεομάχος Ηρακλής, στην πάλη του με τον Τρίτωνα. Επιπλέον, ο μαιανδρικός συμβολισμός αποτελούσε ένα διαχρονικό δώρο των μυθολογικών χρόνων, στους κλασικούς και νεότερους χρόνους των μεσογειακών απογόνων του Έλληνα. Ένα υπέροχο σχηματικό σύνθημα, της υποχρέωσης σε υποχώρηση των εξουσιαστικών "θεών", ιερατείων και θρησκειών. Ο ιερός μαίανδρος είναι ένα αιώνιο σύμβολο νίκης, που το χαρίζει η ελληνική αρχαιότητα στην πανανθρώπινη ελπίδα της τελικής απελευθέρωσης απ’ τη δουλεία όλων ανεξαιρέτως των αρχαίων και νεότερων "θεών".
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετική απάντηση, Βαγγέλη! Μήπως μπορείς να γράψεις σε ποια πηγή βρήκες τα παραπάνω; θυμήσου ότι όταν παραπέμπουμε σε πηγή από διαδίκτυο, πρέπει να αναφέρουμε πέρα από τη Διεύθυνση του ιστοχώρου, το συγγραφέα και την ημερομηνία προσπέλασης...
ΑπάντησηΔιαγραφήεκπλήσσομαι από τις ενδελεχείς έρευνες σας...από τον πλούτο των επισημάνσεων...από τη σφαιρικότητα των απόψεων.άψογοι όλοι σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαίριες παρατηρήσεις, μου έδωσαν πολύ υλικό για σκέψη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι προσπάθειές σας πραγματικά αξιέπαινες! Να συνεχίσετε με τον ίδιο ζήλο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε τις κυρίες Αγγελώνια και Μπατζιάκα για τα σχόλια και τον Ευπάτορα για την ενθάρρυνση!
ΑπάντησηΔιαγραφή